Loading the content... Loading depends on your connection speed!

Masz pytania? Zadzwoń: +48 503 305 561
Koszyk - 0.00 
couponslay

Buduj satysfakcjonujące życie! To program dla Ciebie!

Kiedy dzieje się coś trudnego – funkcjonujesz w nieżyczliwym czy krytycznym środowisku i próby naprawy nie odnoszą rezultatu, a musisz to jeszcze przez jakiś czas znieść… Albo żyjesz w czasie kryzysu lub pandemii… duszenie negatywnych uczuć nie przynosi skutku. Udawanie, że ich nie ma może prowadzić do ich niekontrolowanego wybuchu lub kryzysu emocjonalnego. Rozpocznij ważny proces – buduj satysfakcjonujące życie.

Oczywiście każdy przeżywa trudne sytuacje w inny sposób używając różnego rodzaju mechanizmów obronnych. Jedni radzą sobie lepiej, a inni gorzej.

Skłonność do przeżywania silnych emocji w obliczu różnych zdarzeń ma często podłoże genetyczne lub wynika z urazu w dzieciństwie, czyli z traumy lub z zaniedbania. To nie oznacza, że Twoja historia determinuje to, że już nigdy nie będziesz panować nad emocjami.

Jasne, że możesz nie tylko nauczyć się nowych umiejętności, ale jeszcze z powodzeniem je stosować. Zatem, buduj satysfakcjonujące życie!

Poniżej znajdziesz opis narzędzi, które mają zastosowanie wtedy, kiedy twoje emocje są dalekie od radości, ekscytacji czy poczucia szczęścia. Właściwie chodzą swoimi drogami, sprawiając ci nie tylko dużo kłopotu, ale i przysparzając po prostu bólu i cierpienia.

Cztery umiejętności, które mogą osłabić siłę emocji i pomóc ci zachować równowagę podczas przytłoczenia emocjonalnego to:

  1. Tolerancja dyskomfortu psychicznego, która pomaga zwiększyć odporność i pokazać nowe sposoby na łagodzenie emocji związanych z przykrymi okolicznościami.

  2. Uważność, która pomaga pełniej doświadczyć chwili obecnej, zmniejszając koncentrację na bolesnych doświadczeniach z przeszłości lub ew. przerażających zdarzeniach, które myślisz, że mogą nadejść. Dzięki uważności zdobywasz narzędzia potrzebne do przezwyciężenia nawykowego negatywnego osądu własnej osoby, jak również innych.

  3. Umiejętność regulowania emocji – pomaga dostroić emocje tak, aby nie towarzyszyły im destrukcyjne zachowania jak np. wrzaski, rzucanie przedmiotami i wiele innych.

  4. Efektywność interpersonalna, która daje umiejętności nawiązywania i podtrzymywania relacji, jak również kończenia relacji toksycznych. Daje ona nowe narzędzia, które służą wyrażaniu swoich potrzeb i przekonań, ustalaniu granic i negocjowaniu rozwiązań problemów, jednocześnie chroniąc swoje związki i traktując innych z szacunkiem.

W życiu przychodzi czasem niepokój lub ból, który może dotyczyć np. skaleczenia się nożem czy złamania nogi. Może to być nie tylko ból fizyczny, ale cierpienie emocjonalne takie jak smutek czy gniew. Nie zawsze możesz przewidzieć, że coś takiego się pojawi. Gdyby tak było, to mogłybyśmy się na to przygotować albo tego uniknąć. W taki sposób możemy pomyśleć o właśnie panoszącej się pandemii. Będą bardzo pomocne tutaj umiejętności tolerowania dyskomfortu psychicznego. Bo przecież oprócz podjęcia różnych zabezpieczających przed zakażeniem czynności, nie możesz zrobić nic, co usunie samą pandemię.

buduj satysfakcjonujące życie

Zamiast:

  • zamartwiać się swoimi błędami lub tym co może się wydarzyć,
  • izolować się od innych, aby nie znaleźć się w niekomfortowej sytuacji; nie przyznać do lęku czy niepokoju,
  • znieczulać się alkoholem,
  • wyżywać się na innych,
  • unikać zajęcia się przyczynami problemów,
  • jeść zbyt dużo,
  • unikać przyjemnych czynności (tak, też tak robimy),
  • poddawać się bólowi psychicznemu

warto sięgnąć po nowe umiejętności!

Buduj satysfakcjonujące życie, niezależnie od sytuacji, a może właśnie dlatego, że tego teraz potrzebujesz!

Pierwszą umiejętnością, która jest niezwykle pomocna w przypadku doświadczania bólu emocjonalnego jest umiejętność odwracania uwagi. Dzięki niej możesz na moment złapać dystans do tego, co boli, zanim (jeśli to możliwe) podejmiesz działania mające na celu zaradzenie niekomfortowej sytuacji.

Drugą umiejętnością jest umiejętność samoukojenia.  Chodzi o doświadczenie odrobiny spokoju i powrotu do równowagi.

Obie te umiejętności służą do tego, by nauczyć się traktować siebie ze współczuciem, serdecznością i miłością. Być może niektórzy z nas jako dziecko nie mieli zbyt dużo takich doświadczeń.

Bardzo często robienie tego, co sprawia przyjemność jest najlepszym sposobem na odwrócenie uwagi od bolesnych emocji w trudnych sytuacjach. Przyjemności nie tylko odwracają uwagę, koją, ale również dostarczają miłych, dobrych doświadczeń. Wtedy nie zostaje pustej przestrzeni na trudne emocje.

Przyjemne czynności to również wszelkie formy relaksu, których jest niezliczona ilość Można relaksować się wąchając piękne zapachy, patrząc na wspaniałe obrazy czy krajobrazy, słuchając pięknej muzyki, dobrych podcastów, szumu strumienia, pijąc dobrą herbatę, poddając się masażowi, dotykając miękkiego koca… Tych sposobów jest bardzo wiele i możesz wybrać z tego to, co najbardziej jest pomocne dla Ciebie.

Większość tych rzeczy działa doraźnie, od razu. Są pomocne tu i teraz.

Możesz jednak tak przeorganizować swoje życie w taki sposób, że to, co robisz, czym się zajmujesz i twoje plany same w sobie sprawiają Ci dużo satysfakcji, choć nie są jako takie przyjemne czy relaksujące.

buduj satysfakcjonujące życie

Buduj satysfakcjonujące życie!

Nie rozumiem…

Jeśli masz świadomość, że robisz w życiu coś naprawdę wartościowego, to nawet jeśli po prostu przygotowujesz warsztaty, pisząc jakiś tekst, robiąc materiały, co może nie jest szczególnie atrakcyjne dla Ciebie, to myśl, że pomagasz komuś jest dla Ciebie źródłem ogromnej satysfakcji. Pod warunkiem, że pomoc w temacie, który proponujesz jest związana z ważnymi dla ciebie wartościami. Takimi, które chcesz realizować w życiu.

Dla kogoś innego pakowanie walizki, pranie ubrań przed podróżą będzie już powodować radość. Bo to znaczy, że wyjazd jest tuż, tuż! Będzie to sprawiać radość wtedy, gdy podziwianie świata, podróże i zachwyt przyrodą to jedna z ważniejszych wartości w ich hierarchii.

Mając dobrze zaprojektowane życie nieciekawe czynności odbierasz inaczej, bo one służą do realizacji Twoich wartości, a co za tym idzie… i marzeń. Jest to źródło wielu dobrych, budujących myśli, a co z tym idzie i emocji!

Jak mógłby wyglądać proces brania odpowiedzialności za to, co się z Tobą dzieje, jakie emocje przeżywasz?
Właśnie teraz?

Przygotowałam program, który może Cię przeprowadzić przez proces budowania satysfakcjonującego życia – SPRAWDZAM!

Program – Buduj satysfakcjonujące życie! – poczytaj i zdecyduj.
Czas na zastanowienie jest niedługi. Sprawdź termin!

 

Zapoznaj się i jeśli stwierdzisz, że to dla Ciebie, to się zapisz. Twój zostawiony na stronie mail będę traktować jako ostateczną deklarację uczestnictwa. W odpowiedzi otrzymasz dane do przelewu i w przyszłym tygodniu ruszamy!

Było pięć miejsc. Zostały trzy… To niewiele. Czas nagli…

Spędzimy wakacyjny mieciąc przygotowując ważną zmianę, szytą na Twoją miarę?
Jeśli tak, już się cieszę!

DOŁĄCZAM!

Mobile version: Enabled

LOGO_LW_CZARNEPrzypuszczam, że masz dość ciągłego starania się o poprawę relacji?
Być może oczekujesz już tylko tego, by mąż/partner zaangażował się
po prostu w pomoc w obowiązkach domowych, odprowadzaniu dzieci, odrabianiu lekcji i … ? Masz dość ciągłych próśb, powtarzania tego, co trzeba zrobić. Ciągłe odwracanie się głowy Twojego męża w stronę ekranu komputera wyprowadza Cię z równowagi i masz ochotę powiedzieć BASTA. Jesteś zmęczona, zła i czujesz, że przekroczyłaś już granicę swojej wytrzymałości….

Dobrze trafiłaś! Pokażę Ci jak z tego wyjść, żeby poczuć znów radość, pokój serca i cieszyć się życiem. Pomogę Ci dbać relację i pomóc Ci rozwiązywać pojawiające się problemy.
Otrzymasz pomysły dt budowania szczęśliwego związku, które wysyłam co jakiś czas (nie zasypię Cię bezwartościowymi mailami) oraz

Kalendarz miłości – uniwersalne narzędzie
do budowania nawyków. Czytasz, działasz i cieszysz się efektami!
Jest ekscytująco, ciepło i znów widzisz podziw w oczach współmałżonka.

Powered by WordPress Popup