Loading the content... Loading depends on your connection speed!

Masz pytania? Zadzwoń: +48 503 305 561
Koszyk - 0.00 
couponslay

Spanie, płodność i witalność :)

Zdajecie sobie sprawę z tego, że zarywanie nocy nigdy nie pozostaje bez konsekwencji?
Skrócony wypoczynek nocny pływa negatywnie na funkcjonowanie całego organizmu, a szczególnie na sferę płodności. Płodność funkcjonuje dobrze, gdy organizm ma wszystko, czego potrzebuje. Jeśli coś jest nie tak, to jednym z pierwszych elementów, który odczuwa dysfunkcję jest sfera płodności.

Kiedy pracujemy do późna, to następnego dnia bez kawy nie da się pracować. Kawa dodaje nam energii, ale pośrednio doprowadza do przemęczenia. Gdy kładziemy się spać, trudno zasnąć. Jeśli potrwa to dłużej to prosta droga do zmęczenia nadnerczy.
Nadnercza produkują kortyzol, który jest wydzielany prawidłowo, przede wszystkim wtedy, jeśli mamy odpowiednią ilość snu. Najwyższy poziom kortyzolu powinien przypadać na godziny ranne.

To on powoduje, że masz dużo energii do pracy, a kawa nie jest potrzebna.

Jeśli idziesz spać po 23, to nadnercza ponownie wydzielają kortyzol właśnie wtedy. Nabierasz energii, poziom melatoniny, hormonu snu obniża się i możesz pracować do późna w nocy. Niestety rano już nie będziesz tryskać energią. Nie ma nic za darmo.
Natomiast jeśli pójdziesz spać przed godziną 22, to wzrost kortyzolu nastąpi rano, czyli wtedy kiedy powinien. W naturalny sposób, bez używek, z radością będziesz mogła wstać z łóżka i zabrać się do pracy.

2649749324_397c1f412c_b
W nocy szyszynka produkuje duże ilości melatoniny. Szczególnie do 3 nad ranem. Nie tylko wyrzut kortyzolu, ale i przebywanie w oświetlonym pomieszczeniu zaburza nocną pracę szyszynki.

Sen jest płytszy, a organizm szybciej się starzeje. Obudzisz się zmęczona, a układ nerwowy będzie coraz bardziej niewydolny.

W czasie snu wątroba pracuje najintensywniej. Pozbawia organizm toksyn. Potrzebuje, byś spała w czasie jej najbardziej wytrwałej pracy, czyli między 1 a 3 w nocy.

W ciągu ostatnich dwóch godzin snu następuje wzrost produkcji hormonów płciowych. Wysypiając się wpływamy pozytywnie na pracę układu rozrodczego.

Długość snu ma szczególne znaczenie, jeśli chodzi o produkcję leptyny. Kobiety, które mają obniżony poziom tego hormonu nie mają owulacji. Leptyna jest również hormonem sytości. Wysyła do mózgu informację, że jesteśmy najedzeni. Odpowiednio wysoki poziom leptyny jest pomocny w procesie odchudzania.

women-486826

Ile powinnyśmy spać?

Jeśli walczymy o równowagę hormonalną i podejrzewamy przeciążenie nadnerczy, powinniśmy spać nawet do 9 godzin. Specjaliści radzą minimum 7. A Ty, jak długo śpisz?
Dobre wykorzystanie czasu w ciągu dnia, umiejętność mądrego ustawiania priorytetów, rezygnacja z czynności niepotrzebnych spowoduje, że na sen znajdzie się czas. A jeśli będziemy wyspani, to następnego dnia organizacja będzie jeszcze lepsza.
Dobry sen ma wpływ na utrzymanie wagi, dbałość o wydzielanie hormonów, odporność na stres, wydolność intelektualną, pomaga zachować organizm w zdrowiu.

A co wtedy, jeśli już są problemy ze snem?

Nie zniechęcaj się. Ogranicz picie kawy w ciągu dnia. Staraj się znaleźć czas na relaks. Jeśli nie możesz wyspać się w nocy, bo się budzisz co jakiś czas, skorzystaj z krótkiej popołudniowej drzemki.
Jednak wieczorem, nie chodź spać bardzo późno.

Kiedy należy iść spać?

Połóż się do łóżka przed 22. To najlepszy czas na zaśnięcie z punktu widzenia rytmu dobowego organizmu. Sen przed północą liczy się podwójnie w stosunku do tego po 24. Organizm zregeneruje się najlepiej i wykona wszystkie procesy, które są na ten czas przewidziane, tak jak trzeba. Obudzisz się rano pełna nowych sił i pozytywnie nastawiona do nadchodzącego dnia.

To co? Kładziemy się przed 22?

Jeśli chodzi o mnie, to mam taki plan. Walczę o to już od kilku dni. Może nie zawsze mi się udaje, ale wysypiam się bardziej niż kiedyś.
O której u Ciebie budzik zadzwoni? Bo u mnie o 6. 😉

  • Hanna Kuo

    Ja niestety mam pracę, która nie pozwala mi chodzić spać przed 1 w nocy, a czasami i 2. I owszem, śpię ok. 8 godzin, ale zawsze jestem wykończona. Natomiast kiedyś udało mi się pójść spać o 23, obudziłam się naturalnie przed 8 rano, świeża jak skowronek! Coś w tym jest 🙂

    • Ewa Arendarczyk

      Niełatwa sytuacja, rzeczywiście. Powinny pomóc drzemki w ciągu dnia, choć trochę 🙂

  • Ania M.

    Ostatnie dwa tygodnie spałam po 4-5 h z racji wyjazdu do Wloch i intensywnej pracy w charakterze pilota, codziennie sporo przygotowań na następny dzień, głównie wieczorami do tego cała reszta i teraz, gdy czytam Twój tekst, tylko sobie myślę, o ile lat skrócił swój żywot 🙂 Ciekawie to wszystko zebrałas!

    • Ewa Arendarczyk

      Jak wrócisz do regularnego spania, to odpoczniesz i odmłodniejesz 😉 pozdrawiam serdecznie

  • Z wiekiem coraz trudniej mi jest zarwac noc – doceniam za to wczesniejsze pojscie spac, by móc wstac nad ranem. Szczegolnie w upaly się to sprawdza – bardzo dobrze pracuje sie o 5 rano 🙂

    • U mnie jest jeszcze tak, że pierwszy dzień po zarwanej nocy jest w miarę produktywny. Za to następny… to męka 😉

  • Ja się kładę między 22:00 a max 22:30. To mój czas 😉 A budzik dzwoni o 5:00. Od dłuższego czasu tak śpię i czuję się naprawdę dobrze. Wypijam jedną kawę dziennie. Czasem, jak nie ma okazji, to żadnej 😉
    Mogę tylko od siebie dodać, że w uporządkowanym miejscu śpi się lepiej, dlatego u mnie w sypialni panuje ortodoksyjny wręcz minimalizm 😉 I warto zamknąć wszelkie sprawy przed snem. Jeśli masz jakieś zmartwienie, PRZED SNEM ułóż sobie chociaż wstępny plan rozwiązania problemu. To naprawdę pomaga 😀 Pozdrawiam!

    • Godziny spania wymarzone! A jak pośpisz do 6 tu już masz spanie weekendowe zaliczone 🙂 Utrzymanie porządku w sypialni i planowanie następnego dnia, skoro poprawia sen, wypływa również dobrze na wydzielanie hormonów i zachowanie witalności 🙂

Mobile version: Enabled

laboratorium-wiezi-logo_v1Zapisz się na newsletter

Przypuszczam, że masz dość ciągłego starania się o poprawę relacji?
Być może oczekujesz już tylko tego, by mąż/partner zaangażował się
po prostu w pomoc w obowiązkach domowych, odprowadzaniu dzieci, odrabianiu lekcji i … ? Masz dość ciągłych próśb, powtarzania tego, co trzeba zrobić. Ciągłe odwracanie się głowy Twojego męża w stronę ekranu komputera wyprowadza Cię z równowagi i masz ochotę powiedzieć BASTA. Jesteś zmęczona, zła i czujesz, że przekroczyłaś już granicę swojej wytrzymałości….

Dobrze trafiłaś! Pokażę Ci jak z tego wyjść, żeby poczuć znów radość, pokój serca i cieszyć się życiem. Pomogę Ci dbać relację i pomóc Ci rozwiązywać pojawiające się problemy.
i otrzymaj bezpłatny pakiet korzyści:

Rabat 40 zł na 1h konsultacji online
oraz
Kalendarz miłości – uniwersalne narzędzie
do budowania nawyków. Czytasz, działasz i cieszysz się efektami!
Jest ekscytująco, ciepło i znów widzisz podziw w oczach współmałżonka.

Powered by WordPress Popup


Warning: simplexml_load_string(): Entity: line 1: parser error : Start tag expected, '<' not found in /domains/laboratoriumwiezi.pl/public_html/wp-content/plugins/soslider-social-slider/handlers/facebook/init.php on line 173

Warning: simplexml_load_string(): Not Found <br /><a href="http://www.facebook.com/">Back to Facebook.</a> in /domains/laboratoriumwiezi.pl/public_html/wp-content/plugins/soslider-social-slider/handlers/facebook/init.php on line 173

Warning: simplexml_load_string(): ^ in /domains/laboratoriumwiezi.pl/public_html/wp-content/plugins/soslider-social-slider/handlers/facebook/init.php on line 173

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /domains/laboratoriumwiezi.pl/public_html/wp-content/plugins/soslider-social-slider/handlers/facebook/init.php on line 174