Loading the content... Loading depends on your connection speed!

Masz pytania? Zadzwoń: +48 503 305 561
Koszyk - 0.00 
couponslay

Myśli nie będą Cię niepokoić! – gotowe rozwiązania

Masz wszystko zaplanowane, wiesz co chcesz zrobić, masz priorytety, konkretne zamierzenia, przeznaczony czas na działanie, a tu nagle przychodzi ochota na… Nie wiem na co. Na coś słodkiego, włączenie durnego serialu, łażenie po sklepach, choć nic nie potrzebujesz, ochota na zakup kolejnego sweterka, który jest w promocyjnej cenie (chcesz oszczędzać), na szaloną eskapadę, porzucenie pracy, albo jeszcze coś gorszego…

Co zrobić, gdy pojawiają się myśli bardzo silne, niepokojące, nie pozwalające skupić się na czymś innym, zachęcające do działań, których nie zamierzałaś podejmować?

Jak sobie poradzić, kiedy myśl, która odbiera spokój, niepokoi i dręczy?

Poniżej masz rozwiązania, wybierz ten, który pasuje do Twojej sytuacji i zastosuj go

 

  1. Przyjrzyj się myśli, zaneguj ją, odbierz siłę i nie działaj zgodnie z nią.

Jeśli męczy Cię myśl – „Jestem w zbyt złym nastroju, żeby dziś zrobić to, co zaplanowałam”, pomyśl – „Być może będę robić pewne rzeczy wolniej, ale kiedy będę robić to, co przewidziane na dzisiaj, najprawdopodobniej mój nastrój się poprawi.”

Gdyby przyszło Ci do głowy np. to, że Twój mąż mógłby Cię zawieść, możesz powiedzieć: „Tak, to prawda, coś takiego mogłoby się zdarzyć, ale mimo to będę budować z nim relację”
Wtedy nie czujesz konieczności walki z tą myślą, nie wzbudza ona już takiego niepokoju, jesteś o wiele bardziej spokojna.

„Ojej, mogę być wyrzucona z pracy, bez sensu jest dalej kontynuować to, co robię” możesz zamienić na –  „To w jakiś sposób jest realne, ale mimo to będę wykonywać swoje zadania, a gdyby rzeczywiście się to stało, zajmę się szukaniem nowej pracy i ją znajdę”.

  1. Zaakceptuj myśl i zastanów się o czym Cię ona informuje, na co wskazuje i podejmij adekwatne działania (ale nie takie, do jakich zachęca Cię niepokojąca myśl).

    Być może odkrywasz w sobie nienawiść, lek, zazdrość, czy utajoną urazę lub łapiesz się na tym, że życzysz komuś źle. Żadna z myśli, która pojawia się w Tobie nie powinna wpędzać Cię w lęk, bezowocne samooskarżenia („jak mogę tak myśleć”). Przyjmujesz taką myśl, dopuszczasz ją do siebie , ale nie zgadzasz się z nią, ani tym bardziej nie postępujesz zgodnie z nią.

Warto zadać pytanie:

  • O jakiej Twojej potrzebie informuje Cię ta myśl?
  • Na jakie wewnętrzne zranienie wskazuje?
  • Jakie działania powinnam podjąć, kiedy odkrywam informacje, które uzyskałam dzięki nieprzyjemnej myśli?

 

  1. Opóźnij realizację tego, do czego myśl Cię zachęca.

    Jeśli myśl jest bardzo natrętna i popycha Cię do jakiegoś działania, które nie jest dobre dla Ciebie to pomyśl – „Ok, zrobię to, ale dopiero w przyszłym roku”.

    Kiedy masz ogromną ochotę na czekoladę, ale postanowiłaś nie jeść słodyczy, to pomyśl – „Zjem kawałek czekolady, ale dopiero gdy skończę moją pracę, (albo wrócę z treningu)” Najprawdopodobniej ochota minie Ci do tej pory.

W przypadku konfliktu z szefem, gdy masz ochotę natychmiast przynieść wypowiedzenie, pomyśl sobie – „ Jeśli moja sytuacja i moje emocje nie zmienią się do przyszłego tygodnia, to dopiero wtedy zwolnię się z pracy”.

 

  1. Wypróbuj tę myśl i zobacz, czy prowadzi Cię tam, gdzie chcesz.

Jeśli wszystkie sposoby, aby nie podążać za daną myślą, nie dadzą rezultatu, a konsekwencje, co prawda będą prowadziły Cię w innym kierunku, niż zamierzałaś iść, ale nie przewracają Ci życia do góry nogami, nie są destrukcyjne, to spróbuj iść za tą myślą. Być może, kiedy spróbujesz tej drogi, odejdzie Ci ochota nią iść. Pamiętaj jednak, że jeśli czegoś próbujesz, to znaczy, że nie podjęłaś jeszcze żadnej decyzji i możesz (a może powinnaś) zawrócić.
Masz ogromną ochotę na zmianę pracy, ale nie jest to dobre w tej sytuacji, a może na spędzenie czasu w niedzielę zupełnie sama, bez rodziny, czy pojawia się pragnienie podjęcia jakiegoś kosztownego hobby… Zmagasz się z tym, nie wyrażasz wewnętrznie na to zgody, ale pragnienie ciągle jest. Męczy Cię to i niepokoi, trwa to już dłuższy czas. Jeśli tak, to spróbuj myśleć, przez jakiś czas (nie podjęłaś jeszcze decyzji), że podejmujesz to działanie, do którego myśl Cię zachęca, ale możesz pomyśleć sobie – „ok, zaczynam szukać innej pracy”. Myślisz o tym, że rezygnujesz z tego miejsca, już tu więcej nie będziesz pracować. I najprawdopodobniej zaczynasz dostrzegać to, co tracisz, a nowa sytuacja, która może się pojawić, nie kompensuje Ci tego, co miałaś wcześniej. Podobnie w przypadku planów dotyczących samotnej niedzieli lub podjęcia nowego hobby.

Dość szybko okazuje się, że myśl, która Cię niepokoiła przestaje być atrakcyjna i traci na sile. Przestajesz się nią zajmować.

 

  1. Bez względu na to, do czego Cię zachęca, nie dyskutuj z dręczącą myślą.

Są takie myśli, które nie nadają się do wypróbowania, ani trochę. Wtedy, pomyśl, że choć jakieś silne pragnienie rodzi się Tobie, to Ty tego wcale nie chcesz. Ta myśl jest obca, nie pochodzi od Ciebie.

Jeśli nie wskazuje ona na żadną potrzebę, nie niesie ważnej informacji to powiedz – „Dość! Nie chcę tego!”. I więcej się nią nie zajmuj.

 

  1. Jeśli myśl jest absurdalna i podstępna, poprzednie sposoby nie działają, to powiedz o niej komuś ważnemu dla Ciebie.

Zwykle to, co zostaje wypowiedziane przestaje niepokoić, wzbudzać lęk, czy złość. W ukryciu natomiast destrukcyjna myśl potrafi nieść spustoszenie bardzo długo. Powiedz mężowi, przyjacielowi, lekarzowi, czy spowiednikowi o tym, co Cię niepokoi. Doświadczysz ulgi i najczęściej również pomocy z ich strony. Może niepokoi Cię myśl – „Boję się, że jestem ciężko chora”. Kiedy o tym opowiesz można przyjrzeć się, czy rzeczywiście są realne podstawy, że tak jest. Może warto zrobić jakieś badania? Na pewno nie warto się bać i zamykać w sobie.

W tych wszystkich sytuacjach najważniejsze jest, byś nie czuła się bezradna i nie zamykała się w sobie. Rozwiązania są w zasięgu ręki!

Kiedy coś zacznie Cię niepokoić, daj sobie chwilę czasu na zastanowienie, co to jest i zastosuj jedno z powyższych rozwiązań.

Masz ochotę, to czytaj dalej –

Czy za pomocą seksu można zaspokoić potrzeby psychiczne?

Kiedy zostajesz sama…

Czy poczucie własnej wartości kobiety poprawia jakość małżeństwa?

Mobile version: Enabled

laboratorium-wiezi-logo_v1Zapisz się do newslettera!

Dowiedz się pierwszy o nowych promocjach
i otrzymaj bezpłatny pakiet korzyści:

Rabat 30 zł na komputer cyklu Cyclotest Baby
oraz
Bezpłatny pdf z ćwiczeniami,
dzięki, któremu Wasz związek wzmocni się jeszcze bardziej
i będziecie  rozumieli się jak nigdy dotąd!
Sprawdź, jaki jest Twój język miłości!

Powered by WordPress Popup


Warning: simplexml_load_string(): Entity: line 1: parser error : Start tag expected, '<' not found in /domains/laboratoriumwiezi.pl/public_html/wp-content/plugins/soslider-social-slider/handlers/facebook/init.php on line 173

Warning: simplexml_load_string(): Not Found <br /><a href="http://www.facebook.com/">Back to Facebook.</a> in /domains/laboratoriumwiezi.pl/public_html/wp-content/plugins/soslider-social-slider/handlers/facebook/init.php on line 173

Warning: simplexml_load_string(): ^ in /domains/laboratoriumwiezi.pl/public_html/wp-content/plugins/soslider-social-slider/handlers/facebook/init.php on line 173

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /domains/laboratoriumwiezi.pl/public_html/wp-content/plugins/soslider-social-slider/handlers/facebook/init.php on line 174