Loading the content... Loading depends on your connection speed!

Masz pytania? Zadzwoń: +48 503 305 561
Koszyk - 0.00 
couponslay

Bądź dobra dla siebie – zapewnij sobie dawkę pozytywnych emocji

Dopada Cię czasem zły nastrój, a może nawet cierpienie i ból emocjonalny? Myślisz sobie, że warto byłoby coś zrobić, ale nie wiesz co. Nie masz pojęcia i w efekcie marnujesz czas przeglądając wiadomości na fb, zjadasz tabliczkę czekolady, w myślach powtarzasz sobie – „nic mi się nie udaje”, a mężowi sugerujesz, że gdyby tylko… to mogłabyś być szczęśliwa. Co zrobić, żeby być zadowolonym z życia?

Nikt Cię nie uczył jak sobie radzić z emocjami. Z zazdrością patrzysz na tych, którzy uśmiechają się jak na zawołanie, z cierpliwością znoszą to, że coś krzyżuje im plany, niepowodzenia nie są im straszne… Wiesz, że Ty też możesz być dużo mniej podatna na negatywne emocje i nastroje?

Planuj przyjemne zdarzenia, które dostarczą Ci pozytywnych przeżyć.

Nie musisz czekać, aż to stanie się samo. Kieruj swoim życiem, kreuj nową, szczęśliwą rzeczywistość. Bądź dobra dla siebie.

 

Dlaczego to jest ważne?

 

    • Dzięki satysfakcjonującym, nawet krótkim działaniom, zmniejszasz poziom „negatywnych” emocji. Trudno być jednocześnie radosnym i smutnym. Kiedy angażujesz się w coś, co Cię cieszy, od razu czujesz się lepiej, pod warunkiem, że rzeczywiście się w to angażujesz.

 

    • Potrzebujesz chwili szczęścia, tak samo jak snu, pożywienia, czy odpoczynku. Można powiedzieć, że to element higieny psychicznej. Jeśli dobrze to zrozumiałaś, to włącz je do swojego planu dnia.

 

    • Kiedy aranżujesz pozytywne zdarzenia, to pośrednio wpływasz na to jaką jesteś żoną, mamą, pracownikiem. Dając sobie, jednocześnie dajesz tym, którzy są od Ciebie zależni. Wpływasz na szczęście w małżeństwie, rodzinie i na swoją skuteczność w pracy.

 

bądź dobra dla siebie

Co zrobić, żeby być zadowolonym z życia? Bądź dobra dla siebie.

 

  1. Pomyśl, co mogłabyś zrobić.

    Co wywołuje w Tobie takie uczucia jak przyjemność, spokój, miłość, radość, dumę, czy pewność siebie? To może być coś, co trwa 3 minuty. Wtedy możesz to zrobić w pracy, w trakcie wykonywania obowiązków, a może nawet jadąc samochodem? To może być wspomnienie miejsca, gdzie czułaś się akceptowana, podekscytowana lub jakiejś sytuacji, kiedy osiągnęłaś sukces.

 

  1. Zaplanuj co zrobisz i kiedy.

    Jeśli masz zbyt mało pomysłów na przyjemne czynności to wskakuj TUTAJ i pobierz inspirującą listę. Być może czytając ją wymyślisz jeszcze parę rzeczy, które możesz zrobić.Wypisz siedem czynności, które wykonasz w ciągu najbliższego tygodnia. Jeśli masz ochotę na więcej, zrób to.

 

  1. Nie tłumacz się napiętym harmonogramem, bo nigdy tak nie jest, że 3 min nie są możliwe.

    Problemem raczej jest to, że tkwisz tak po uszy w swoim smutku, niechęci czy pustce, że nie wierzysz, że inne opcje są możliwe. Nie pozostaje Ci nic innego, jak potrakować to jako obowiązek. Tym bardziej tego potrzebujesz.

 

  1. Nie myśl nawet – „nie zasługuję na to”.

    Nie osądzaj siebie. Jeśli tak myślisz, to weź pod uwagę, że inni mają prawo dostać taką wersję Twojego „ja”, która jest szczęśliwa, zrelaksowana, sprawcza i uśmiechnięta.

bądź dla siebie dobra

Bądź dla siebie dobra.

Kiedy już to masz– zaplanowałaś, co zrobić, kiedy i właśnie zaczynasz, to zaangażuj się w to, co się dzieje. Nie możesz być biernym obserwatorem! Trudno ucieszyć się tym, w czym się nie uczestniczy, chociaż jest się fizycznie obecnym. Nie bujaj w obłokach, nie wracaj myślami do tego co trudne.

Skup swoją uwagę na tym, co tu i teraz.

Jedno lub dwa pozytywne zdarzenia, jeśli do tej pory było ich mało w Twoim życiu, nie spowodują gwałtownej zmiany w Twoim odczuwaniu. Jednak zmieniają emocje w danej chwili, dają Ci okazję od odpoczynku, pokazują inną perspektywę, uczysz się dbać o siebie. Kontynuuj to, co zaczęłaś. Testuj różne czynności, pomysły i rozwiązania. Niech to będzie ważne dla Ciebie. Z czasem zauważysz znaczną zmianę w Twoim życiu. Bądź cierpliwa dla siebie, dla budowania Twojego nawyku i do zmiany Twojego samopoczucia.

Niech słowa – Bądź dla siebie dobra – będą Twoim mottem.  Potraktuj je poważnie. To podstawa Twojego dobrego funkcjonowania, budowania dobrych relacji i udanego macierzyństwa.

To już zrobiłaś i chciałabyś mieć jeszcze więcej pozytywnych zmian w swoim życiu? Oczywiście, że można zrobić dużo, dużo więcej. Zapisz się na newsletter, otrzymasz więcej inspiracji oraz dowiesz się o planowanych zdarzeniach.

Czytaj więcej:

Jak dobrze rozpocząć dzień

Jestem zbyt wymagająca, czy uległa?

Mój mąż mnie irytuje

Mobile version: Enabled

laboratorium-wiezi-logo_v1Zapisz się do newslettera!

Dowiedz się pierwszy o nowych promocjach
i otrzymaj bezpłatny pakiet korzyści:

Rabat 30 zł na komputer cyklu Cyclotest Baby
oraz
Bezpłatny pdf z ćwiczeniami,
dzięki, któremu Wasz związek wzmocni się jeszcze bardziej
i będziecie  rozumieli się jak nigdy dotąd!
Sprawdź, jaki jest Twój język miłości!

Powered by WordPress Popup


Warning: simplexml_load_string(): Entity: line 1: parser error : Start tag expected, '<' not found in /domains/laboratoriumwiezi.pl/public_html/wp-content/plugins/soslider-social-slider/handlers/facebook/init.php on line 173

Warning: simplexml_load_string(): Not Found <br /><a href="http://www.facebook.com/">Back to Facebook.</a> in /domains/laboratoriumwiezi.pl/public_html/wp-content/plugins/soslider-social-slider/handlers/facebook/init.php on line 173

Warning: simplexml_load_string(): ^ in /domains/laboratoriumwiezi.pl/public_html/wp-content/plugins/soslider-social-slider/handlers/facebook/init.php on line 173

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /domains/laboratoriumwiezi.pl/public_html/wp-content/plugins/soslider-social-slider/handlers/facebook/init.php on line 174